2008年10月8日水曜日

Jumprope is Jumptastic! Jumpmazing!



I think the best exercise is the jumprope, hands down.
It's a little bit hard to find my pace when I jump in the early morning but once I'm in my groove it's so much fun.
I think of jumprope as my warmup exercise before the main PCP training. But actually I believe it burns as many calories as all the other exercises combined. One session with the jumprope seems to use as many calories as one meal. So I can eat these yummy halloween mashed Boo-tatos!

後にも先にもやっぱり、縄跳びが身体を燃焼させるには、一番のエクササイズなのかな。
朝一での縄跳びは、なかなか調子がつかめず、縄にひっかっかった自分にあ”〜ッと思うけど、調子に乗ってくると結構楽しい。
準備運動でありながら、メインコース級のカロリー消費と信じて今日も飛んでます。

1 件のコメント:

Kumiko さんのコメント...

そうですね! 一番私も好きです^^
全体的に体が引き締まるからかな。
縄跳びもほどよく汚れてきて 味が出てきましたよ(笑