2008年9月24日水曜日

手にマメがっ! Calloused Hands

I have more variations and reps on the pull up bar this week. It's still too hard for me to pull ups by myself. So somebody always supports me when I'm doing them. But day by day I'm doing more of the work than my partner.

When I was sitting on the train, I found callouses on both of my hands. I thought why do I have these? I couldn't understand for a few seconds. Ahh~! The reason is the pull ups! I haven't done that kind of thing since my school days. I stared at my hands for a while.

I thought I'm doing well, and I smiled.



今週より鉄棒を使っての懸垂系運動の種類そして回数が増えました。懸垂は自分一人では、到底完成形は1回も未だ無理なので、完全にサポートしてもらいながら。。。そんな中でも徐々にサポートの力と自分の力との割合は変化してる。
今日電車に乗って座りながら、ふっと自分の手を見た時、あれ!?両手の中指と薬指の付け根にマメ!!
エッなんでだろう?一瞬考えました。 あぁ〜鉄棒からだ!小中学校の体育の授業以来かなぁと考えながら、しみじみ眺めて、頑張ってるんだなぁと自分を労い。笑顔になりました:))

3 件のコメント:

Kazu さんのコメント...

懸垂は苦手なメニューの1つです。本当に自力で上がらないんだから。まずは1回から、なんとか。

Kazue さんのコメント...

ほんとですよ。懸垂だけは未だ自分のモノに出来ない一つですよね。。。

Kumiko さんのコメント...

私も一回も自力で完成形は出来てません^^;
完成形ではないけれどkazuさんがくれた軍手のお陰で滑らず腕に力を入れて出来ます☆